mandag 28. mai 2012

Når er du vellykket?

I dagens Leder & Kommentar-spalte i VG leste jeg en påstand som jeg ikke kjenner meg igjen i
(og det er ikke den uthevede teksten jeg sikter til):


"Den som vil være vellykket måles etter to parametre: Lønn og synlighet i det offentlige rom".

Jahaaa? Jeg er usikker på hvor mange som gjenkjenner seg i denne påstanden?
Det er lenge siden jeg ble "for stor" til å bry meg om hva andre måtte mene om hvor mye jeg tjener, eller hvor mye publisitet jeg skaffer meg. Og jeg har heller ikke mange nære venner som setter dette som de viktigste suksessfaktorene i livet.

Først og fremst skal jeg leve opp til mine egne mål.
Min suksess måler jeg ikke i penger eller offentlig synlighet, men om jeg kan oppnå mine mål med integriteten i behold. Min suksess øker når jeg kan hjelpe frem medmennesker på veien.
Når prosessen er like fruktbar og verdifull som målet.
Jeg har suksess når livserfaring beriker meg som menneske, og utvider min toleranse og forståelse for medmennesker. Når jeg i glimtvise øyeblikk kjenner at "dette er meningen med mitt liv"!
DET er mine suksessfaktorer! DA er jeg vellykket!

Når føler du deg vellykket?

Lev Livet Lykkelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar